Doorgaan naar hoofdcontent

Campinggeluk

Genoten hebben we, van onze heerlijke vakantie in de Dordogne. We hebben kastelen bezocht, mooie stadjes, de lieve peettante van manlief in haar mooie huis op het Franse platteland, een marktje, grotwoningen uit de préhistorie... Maar vooral hebben we genoten van de quality time met z´n viertjes.
Op de camping stonden prachtige bloemen, die regelmatig water kregen. ;-)


 
Natuurlijk heb ik veel gehaakt. Een tas vol garen ging mee én het mooie boek Haken & Kleur van Claire Boeter en Saskia Laan. Alleen van het openslaan van het boek word je al blij!

Haken kan overal: in de auto, op de veranda van onze fijne cottage, bij het zwembad of gezellig met jongste dochter bij de rivier, terwijl zij in alle rust een boek leest.
Heerlijk heb ik gewerkt aan vrolijke sjaals en een fijne omslagdoek uit Haken & Kleur. De meisjes hebben druk geknoopt. De zelfgemaakte vriendschapsarmbandjes werden door oudste dochter enthousiast in het Nederlands én in het Engels aangeprezen aan de campinggasten en volop verkocht.
Oudste dochter kocht espadrilles die we pimpten.
Voor jongste dochter en het schattige Engelse buurmeisje haakte ik kleine bloemetjes en plakte deze met sieradenlijm op haarspeldjes.
En we vierden de 10e verjaardag van onze oudste dochter, met veel zelfgemaakte en -gehaakte slingers en andere stiekem uit Nederland meegesmokkelde feestartikelen. De veranda van onze cottage zag er superfeestelijk uit en dochterlief was de feestneus van de camping! Ze genoot van alle felicitaties en het versieren en uitdelen van de cakejes.
Op de camping was er een kruidentuin, waar je heerlijke kruiden, groenten en fruit kon plukken. Verse bramen, basilicum, rozemarijn, mmm!
Jongste dochter is dol op de geur van lavendel. Zij plukte de heerlijk geurende bloemetjes en ik haakte er een kussentje omheen, zodat ze deze in haar kledingkast kan leggen en haar spulletjes lekker naar lavendel ruiken.
Ondanks de grote berg wasgoed en het ietwat sombere weer in Nederland genieten wij lekker na en blijven we nog even in de vakantiestemming voordat het gewone leven maandag weer begint.

 
 
 

Reacties

  1. Hallo Daphne, wat een mooie blog hou je bij! Mijn schoonmoeder zag je rokje in de Terdege staan en zodoende kwamen we hier terecht. Ik lees nu net je blog over deze camping in Frankrijk, zou je de naam vd camping willen delen? We gaan de laatste paar jaar vaak naar deLot waar we een hele fijne camping hebben gevonden maar ik ben altijd op zoek naar nieuwe adresjes en dit klinkt erg god.
    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jolanda,
      Stuur je mij even een mailtje? Dit kun je doen door op het icoontje met het envelopje te klikken rechts bovenaan deze pagina. Ook ik ben altijd op zoek naar fijne campingadresjes, dus ik wissel graag met jou onze paradijsjes uit.
      Groetjes, Daphne

      Verwijderen
    2. Hoi Daphne, wat een leuke blog! De armbandjes ga ik samen met mijn dochter maken. Nu ben ik ook nieuwsgierig naar deze camping, zou ik je ook mogen emailen? Groetjes Lida

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas