Doorgaan naar hoofdcontent

Doily

Mijn oma maakte vroeger doily's. Mij probeerde ze ook wegwijs te maken in de wereld van frivolité. Ik vond het destijds maar ingewikkeld. Lang had ik geen behoefte om aan doily's te beginnen, maar mijn nieuwe witte vaasjes "schreeuwden erom".


Ik begon met dit patroon, maar het onderzettertje werd te groot voor één vaasje en te klein voor drie. Ik veranderde het patroon en maakte ze passend voor één vaasje.


Jongste maakte mooie lantaarntjes van papier uit het nieuwe Book For Paper Lovers van Flow. We deden er nep-waxinelichtjes in waardoor de lantaarntjes er nóg leuker uitzien als het donker wordt.


PATROON DOILY

Ik haakte met Sunny katoen en een 3.5 haaknaald.

Start met een magische ring.

1.       3 l (= 1e stokje), 23 st in de ring, sluit met 1 hv in de 3e losse.

2.       4 l (= 1e stokje + 1 l), dan *in elke steek 1 st, 1 l*, herhaal *_* en sluit met 1 hv in de 3e losse.

3.       1 hv en 1 v om de losse, *3 l, 1 v om de volgende losse*, herhaal *_* en sluit met 1 hv in de eerste v.

4.       (1 hv, 1 v) om de lus van lossen, *4 l, 1 v om de volgende losse*, herhaal *_* en sluit met 1 hv in de eerste v.

5.       (1 hv, 1 v, 1 l, 1 st, 1 l, 1 v) om de lus van lossen, *(1 v, 1 l, 1 st, 1 l, 1 v) om de volgende losse*, herhaal *_* en sluit met 1 hv in de eerste v.

6.       Afhechten en draadjes wegwerken.

 

Reacties

  1. Ik heb ook geen behoefte om doilies te maken. Als ik ze op blogs voorbij zien komen vind ik ze wel leuk, maar in huis kan/wil ik ze niet kwijt... Leuke lantaarntjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ieder z'n ding, hè. Voor de kerst heeft ons kleine mupke veel lantaarntjes geknipt, met dit papier vind ik ze nog steeds leuk, dus ik laat ze voorlopig gezellig staan.

      Verwijderen
  2. Sweet doilies, Daphne!
    Have a fabulous weekend!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. How pretty! I love the contrast of the colors with the white vases. Very beautiful.

    Thank you for sharing at The Yarn Fanatic Party! I look forward to seeing you again!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Really beautiful Daphne! Thank you for sharing pattern!
    Hope you have a wonderful day!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon