Doorgaan naar hoofdcontent

Hartjes

Beloofd is beloofd. Als kerstcadeautje voor mijn zusje haakte ik dit hart.
 
 
Het patroon zou later volgen. Bij deze dus. Eerder haakte ik dit hartje met tassel.
 
 
Het hart voor mijn zusje haakte ik volgens hetzelfde patroon. Het roosje is van Draad en Praat en de blaadjes haakte ik volgens het patroon in mijn blogbericht "Op ieder potje".
 
PATROON HARTJE
 

Ik gebruikte katoen, haaknaald 3.5 en een leren koordje.
  1. Begin met 2 lossen. 
  2. Haak in de eerste losse 2 vasten.
  3. Keren en haak 1 keerlosse. In de laatste vaste van de vorige toer haak je 1 vaste. In de volgende steek 2 vasten.
  4. Keren en haak 1 keerlosse. In de laatste steek van de vorige toer 1 vaste. In de volgende steek 2 vasten.
  5. Keren, 1 keerlosse. Vanaf de laatste steek van de vorige toer haak je nu steeds in elke steek 1 vaste en in de laatste steek 2 vasten. Vervolg dit tot je een rij hebt van 15 vasten.
  6. Keren,  1 keerlosse, haak in de volgende 7 steken 1 vaste.
  7. Keren (geen keerlosse), sla de eerste steek over en haak in de volgende 6 steken 1 vaste.
  8. Keren (geen keerlosse), sla de eerste steek over en haak in de volgende 5 steken 1 vaste.
  9. Keren (geen keerlosse), sla de eerste steek over en haak in de volgende 4 steken 1 vaste.
  10. Keren (geen keerlosse), sla de eerste steek over en haak in de volgende 3 steken 1 vaste.
  11. Keren (geen keerlosse), sla de eerste steek over en haak in de volgende 2 steken 1 vaste.
  12. Afhechten.
  13. Start met een nieuwe draad aan de andere buitenzijde en haak in de volgende 7 steken 1 vaste.
  14. Keren (geen keerlosse), sla de eerste steek over en haak in de volgende 6 steken 1 vaste.
  15. Keren (geen keerlosse), sla de eerste steek over en haak in de volgende 5 steken 1 vaste.
  16. Keren (geen keerlosse), sla de eerste steek over en haak in de volgende 4 steken 1 vaste.
  17. Keren (geen keerlosse), sla de eerste steek over en haak in de volgende 3 steken 1 vaste.
  18. Keren (geen keerlosse), sla de eerste steek over en haak in de volgende 2 steken 1 vaste.
  19. Afhechten.
  20. Start met een nieuwe draad met vasten rondom het hart, vanaf het midden van de bovenkant van het hart. Werk hiermee meteen alle losse draden weg, met uitzondering van de draden in het midden van de bovenkant van het hart.
  21. Haak op dezelfde wijze een tweede hart.
  22. De uiteinden van het leren koordje knoop je aan elkaar. Met de nog losse draden in het midden van de bovenzijde van de harten knoop je het leren koordje aan de harten vast, zodat het straks goed blijft zitten.
  23. De twee harten leg je tegen elkaar aan en haak je met vasten aan elkaar, vul voor je de laatste vasten haakt het dubbele hart met vulwol. Eindig met een halve vaste.
  24. Hecht af en werk de eventueel nog zichtbare draden weg met een naald.
  25. Maak een tassel (bekijk hier een instructiefilmpje voor het maken van een tassel), maak deze aan het onderste puntje van het hart vast en werk de losse draden netjes weg met een naald.
Het hart waarmee ik ooit begon, gehaakte volgens de tutorial van "handwerkles" op youtube. Met de mooie wol van MyBoshi en een haaknaald 6.0 maakte ik een groot, zacht hart. Ik haakte twee harten en maakte deze met een andere kleur aan elkaar met vasten en haakte een lus van lossen.  
 


Reacties

  1. Bedankt voor het patroon! Ik ga het pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, romatisch hartje. Dank je voor het delen van het patroon. Deze ga ik zeker als cadeautje haken. Hartjes blijven altijd leuk om te haken en weg te geven.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens, Margaret. Ik blijf het ook een leuk cadeautje vinden.

      Verwijderen
  3. Dank je wel voor je leuke reactie op mijn blog, ik ga je volgen je maakt leuke dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely heart! I love the gorgeous rose! Thanks for sharing pattern.
    Have a wonderful day!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo,

    wat een leuk hartje!
    een vraagje:
    ik ben bij toer 8.
    de volgende 2 toeren snap ik niet.
    hoe kom ik van 7 vasten naar 2 vasten?
    alvast bedankt.

    groetjes,
    ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ilse,
      dank je wel voor je vraag. Ik de volgende rijen uitgebreider uitgewerkt in het patroon. Het komt erop neer dat je na de 7 vasten geen keerlosse haakt, de eerste steek overslaat en in de volgende steken een vaste haakt. Dit herhaal je totdat je 2 vasten hebt gehaakt. Met de aanpassingen in bovenstaand patroon zal het je vast lukken. En zo niet, dan hoor ik het graag van je.
      Groetjes, Daphne

      Verwijderen
  6. Thank you for joining the Link up party at my blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Adorable! I need to make some hearts for Valentine's day!

    Thanks for sharing at The Yarn Fanatic Party! I hope to "see" you there again!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Daphne,

    Bedankt voor de aanpassing van het patroon!
    Ik was met de eerste versie begonnen, maar het hartje zag er niet uit zoals het volgens mij zou moeten. Nu ik je nieuwe versie volg, klopt het wel :-)
    Dankjewel!!

    Groetjes,
    Ilse V.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful hearts in soft, lovely colors!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon