Doorgaan naar hoofdcontent

Bloesem

Wat een heerlijke zonnetje scheen vandaag de huiskamer in. Gisteren haakte ik een aantal kleine bloemetjes in lichtgrijs en helder lichtroze, naar een idee van Ing-things dat ik ooit voorbij zag komen op Pinterest.


Eerder al had ik wat hazelaartakken in een grijze kruik gezet. De bloemetjes wilde ik aan de takken vastmaken, zodat het zou lijken op bloesem. Ik wilde geen lijm op de mooie takken, dus knoopte ik de bloemetjes met een kleine stukje garen aan de takken.


Zo mooi, de takken in het zonlicht en de schaduw van de takken op de muur.

PATROON BLOEMETJE

Start met een magische ring.
  1. Haak 10 vasten in de ring, afhechten. Trek de magische ring strak aan.
  2. Hecht aan met een nieuwe kleur en begin met *1 vaste in de 1e vaste, 1 losse, dan in de 2e vaste 1 stokje - 1 dubbel stokje - 1 stokje in de 2e vaste, 1 losse*. Herhaal *_* 4x tot aan het einde, sluiten met 1 hv in de 1e vaste en afhechten.
  3. Werk alle losse eindjes netjes weg.


Reacties

  1. Wat een goed idee! Ik heb nog een grote donkere vaas (leeg) staan, waar ik nog wat voor zoek. Zo'n bloemetjes tak zou daar heel mooi in staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zeg: doen! :-) Gisteren kocht ik ook nog een bos kersenbloesem takken. Die zijn nu al mooi, maar ik verheug me op het moment dat de kleine bloemetjes uitkomen.

      Verwijderen
  2. Hi Daphne, this is a really gorgeous idea! Pinned! I love it!!! Like this, it seems that Spring arrived near you! We still are in winter...Thanks for visiting my blog and leaving a nice comment. That means a lot to me.
    Have a wonderful weekend!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks for your lovely words, Ana. A wonderful weekend to you too.

      Verwijderen
  3. Prachtig!! Ook leuk om er een stijlvolle paastak van te maken misschien. Liefs, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige en leuke decoratie zo Daphne! Daar kun je veel 'thema's' voor gebruiken, idd paastakken, herfst enz.
    Fijn weekend gewenst.
    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A really nice idea! Beautiful!
    Nice greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe leuk simpel soms kan zijn he! Ik vind het echt heel leuk gedaan.
    Dank je wel voor het meedoen aan de linkparty!

    groetjes
    Barbara
    www.busyfingersbusylife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thank you so much for sharing at my link up.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon