Doorgaan naar hoofdcontent

A day at the office

Na een soort van "gedwongen sabbatical" ben ik weer op mijn oude, vertrouwde werkplek aan de slag. Ik moest er 3 maanden uit, dit werden er uiteindelijk 8. In deze maanden ben ik lekker veel bezig geweest met haken, het bedenken en uitwerken van patronen en het schrijven van blogberichten. Het zal wel even wennen zijn dat ik ook hiervoor minder tijd ga hebben. Misschien worden het wat meer kleine projectjes in plaats van grote.

En omdat het haken niet meer weg te denken is uit mijn leven, bedacht ik dat er ook best iets zelfgemaakts op mijn werkplek terug te zien mocht zijn. Wat kleur op het saaie bureau naast al het papierwerk. En misschien start ik zo wel een trend binnen de organisatie. ;-)


Ik weet niet hoe vaak ik op kantoor al mijn handen brandde aan heet theewater. De plastic bekertjes zijn dun en daardoor gloeiend heet. Een gehaakt bekerhoudertje in frisse kleuren met tulpjes leek me dan ook een leuk begin voor het opleuken van mijn werkplek.

Patroon bekerhouder

Ik bedacht onderstaand patroon, dat ik haakte met katoen en haaknaald 3.5.


Om het af te werken haakte ik met lichtblauw een randje van vasten aan de 2 uiteinden, een lusje van 15 lossen voor het knoopje en naaide ik het knoopje (handmade door mijn zusje) op het eerste tulpje.




Reacties

  1. Wat een leuk idee!! Alvast veel succes op je werk. Dat zal wel weer even wennen zijn maar je zit al weer snel in het oude vertrouwde ritme. Groetjes, Lotte (Friemel & Tinus)
    P.s. Ik heb een nieuwe website!! Als je het leuk vindt neem eens een kijkje: www.lottehaakt.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Lotte. Ik heb net even een rondgesnuffeld op je nieuwe website, ziet er super uit!

      Verwijderen
    2. Dank je!! Leuk om te horen!!

      Verwijderen
  2. Dat is een slim idee en staat ook nog eens veel gezelliger!
    Best weer even wennen op je werk denk ik, succes en hopelijk veel werk plezier.
    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee om met jouw haakwerk een beetje kleur mee te nemen naar jouw werk.
    Dank je voor het delen.

    Veel werkplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het staat inderdaad heel gezellig op mijn bureau! Ik heb er nog een waterflesje met gehaakt hoesje in dezelfde kleuren bij gemaakt.

      Verwijderen
  4. Thank you so much for sharing.
    Take a look at my tulips... ;o)
    http://gobunt.blogspot.de/2015/03/saturday-of-love_14.html
    XO, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I just looked at your version of the cup holder, I think your bracelets are beautiful!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon