Doorgaan naar hoofdcontent

Tête á Tête

Eigenlijk hou ik helemaal niet van gele bloemen en heb ik ze nooit in huis. Roze en paars vind ik mooi. En wit met zo´n groene gloed, dat vind ik ook prachtig. Maar in de aanloop naar Pasen maak ik een uitzondering. Narcisjes vind ik dan zo gezellig.


Al vaker had ik Lana Grossa in allerlei mooie kleuren zien liggen bij Ons Winkeltje. Ik nam me voor om een bolletje hiervan aan te schaffen als ik zou weten wat ik ervan zou moeten maken. En toen ik deze frisse lentekleur zag liggen (nr. 519) kreeg ik ineens het idee om oude glazen potjes (die ik ooit kocht bij Action) op te leuken en te vullen met bloembolletjes.

Wat haakt dit garen heerlijk. Met een haaknaald 5.0 schiet het bovendien lekker op. Het patroon vind je hier.



Ik vind ze nu al leuk, zo zonder bloemetjes erin. In de vaas staan de narcisjes er al gezellig bij.
 
Toen ik vorige week een dagje thuiswerkte in alle stilte, hoorde ik de bloemen opengaan. Heel bijzonder. 

Reacties

  1. Dat ziet er heel lente-achtig uit, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk!! Dit is een heel goed idee. Ga ik ook doen :)
    Liefs, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb precies hetzelfde! Geel komt er niet in, met uitzonderring van Pasen en het moet gezegd worden, het staat altijd wel fleurig. Handig om de potjes om te haken, zo zie je de viezige aanslag die je krijgt niet.
    Gr, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo goed had ik er nog niet over nagedacht, ik vond het gewoon leuk staan. Maar het is inderdaad ook handig. :-)

      Verwijderen
  4. Staat heel gezellig met zo'n omhaakt potje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi,
    ik heb je genomineerd voor de Liebster Award! :)
    Je leest er meer over op mijn blog.
    Ik vind het leuk als je meedoet, maar voel je zeker niet verplicht!
    Liefs,
    Angela
    www.angelshandmadewithlove.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thay are adorable. Thank you so much for sharing at my link up

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Such cute little cozies for your sprouting plants!
    I hope you will be stopping to share this inspiration at our Yarn Fanatic Linky Party - http://eyeloveknots.blogspot.com/2015/03/yarn-fanatic-linky-party-28.html.
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I am really glad you shared these with us! I have been inspired to start up a little garden at home again, and I will need to make some of these cozies! Thanks for the inspiration, and for sharing with us at the Yarn Fanatic Linky Party!
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com
    #29: http://eyeloveknots.blogspot.com/2015/03/yarn-fanatic-linky-party-29.html

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What a good idea! I might plant some spring flowers in jam jars and crochet little jackets for them :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful! I loved the color! Kisses

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb je hier een patroontje van.?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is heel eenvoudig! Ik zal het uitschrijven binnenkort op mijn blog plaatsen.

      Verwijderen
    2. Het patroon vind je op http://haak-en-maak.blogspot.nl/2015/04/hoesje-om-mijn-appelmoesje.html.
      Veel haakplezier!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon