Doorgaan naar hoofdcontent

Sapje

Een vers sapje bij het ontbijt of bij de lunch vind ik heerijk. De sapcentrifuge staat hier toch ver achterin de kast (heb ik 'm eigenlijk nog wel?). Regelmatig koop ik bij AH verse sinaasappel-kiwisap. De flessen vind ik ook zo leuk van vorm, precies goed van formaat om er één gerbera in te zetten of een paar anemoontjes of ranonkeltjes. Alleen is het zo jammer dat het logo van de supermarkt in de fles staat.

Omdat ik het Lana Grossa garen, dat ik al gebruikte voor de bloempothoesjes voor de narcissen (zie Tête á Tête) en het appelmoespotje (zie Een hoesje voor mijn appelmoesje), zo fijn vond haken, kocht ik nog een paar bolletjes wit en haakte een jasje om de sapfles met haaknaald 5.0.


En met zo´n mooi labeltje van Mez11 wordt ie nóg leuker!


Patroon fleshoesje

Nodig:
AH sapfles
1 bol Lana Grossa
haaknaald 5.0
stekenmarkeerder

Start met een magische ring.
1. 6 v in de ring.
2. in elke vaste van de vorige ronde 2 v (12)
3. in elke 1e vaste van de vorige ronde 1 v, in elke 2e vaste 2 v (18)
4. in elke 1e en 2e vaste van de vorige ronde 1 v, in elke 3e vaste 2 v (24)
5. in elke 1e, 2e en 3e vaste van de vorige ronde 1 v, in elke 4e vaste 2 v (30)
6 - 30. in elke vaste van de vorige ronde 1 v (30)
31. haak 1 v in elke 1e t/m 3e en haak elke 4 en 5e vaste samen (24)
32. in elke vaste van de vorige ronde 1 v (24)
33. haak 1 v in elke 1e t/m 4e en haak elke 5e en 6e samen (20)
34. in elke vaste van de vorige ronde 1 hv en aan het einde van de ronde afhechten

Reacties

  1. Mooi en ook mooi gelijkmatig gehaakt ( bij mij is er altijd wel ergens een scheef steekje ). En het is inderdaad helemaal af met zo'n label. Leuke paddenstoeltjes trouwens!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Sigrid. Het garen haakt heerlijk en heeft een mooi vol effect, waardoor het er zo gelijkmatig uit komt te zien.

      Verwijderen
  2. Ow wat leuk! :) Ik heb een aantal van deze flessen staan.. Ik ga deze vanavond een mooi jasje geven! Dankjewel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door de eenvoud juist erg mooi en leuk die paddenstoeltjes, ik heb ze ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Patricia. Ik hou wel van een simpel patroontje, waar ik niet veel bij hoef na te denken. ;-)

      Verwijderen
  4. Deze flessen zijn er inderdaad heel geschikt voor. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you for sharing at my link party.
    I invite you to join us again this week.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon