Doorgaan naar hoofdcontent

Toffe tas

O, wat stond deze toffe tas van Wolplein al lang op mijn to do list!


Vorige week zat ik met onze jongste lekker aan de thee bij Ons Winkeltje, een beetje te brainstormen over oude en nieuwe haakprojectjes. Ineens viel mijn oog op Lammy Surf, een mix van katoen en acryl met een stoere look. Ooit gebruikte ik dit garen voor een de omslagdoek uit Haken & Kleur. De combinatie van dit patroon en het garen werkte voor mij niet. De omslagdoek ging inmiddels in de herkansing met ander garen en ligt, bijna af, te wachten op garen voor de rand.

In de kast met Lammy Surf zag ik deze mooie kleur. Het oogt als jute, maar voelt zacht. Ideaal voor de tas van Wolplein!


En terwijl ik bezig was met de tas, werden onze oudste, mijn mams en een lieve collega, net als ik, al helemaal enthousiast.

Ik haakte de tas met 6 bollen Lammy Surf (ik hield me, zoals vaker, niet helemaal aan het patroon) en haaknaald 5.0.


Zo gaaf vind ik 'm! En nu heel snel een flinke voorraad van dit garen inslaan, want, geloof het of niet, dit garen gaat uit de collectie.


De eerder gehaakte omslagdoek wordt in ieder geval uitgetrokken en krijgt binnenkort een nieuw leven!

Reacties

  1. Hoi Daphne,
    Wat is de tas gaaf geworden zeg! Ik wil 'm ook nog maken. Dacht dat de tas ook wel handig is aan de kinderwagen dan met misschien een iets korter hengsel. Fijn weekend! Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar lijkt ie mij heel geschikt voor! Maak het hengsel dan niet te lang, want hij hangt behoorlijk uit als ie gevuld is.

      Verwijderen
    2. waar vind ik het patroon van deze tas??GrtjsWies

      Verwijderen
    3. Klik in de 1e zin van dit bericht op "... Wolplein" en je komt direct bij het patroon op de site van Wolplein.

      Verwijderen
  2. Ziet er inderdaad stoer uit en toch elegant!
    Hoe heet de kleur
    Is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is dus dat stoere garen, mooi zeg! Het is inderdaad een toffe tas geworden!
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige tas! Het garen ken ik niet maar is supermooi, misschien bedenken ze zich na deze leuke post wordt het vast een hit :D
    Fijn weekend!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou een joke zijn! Wie weet...
      Ik heb ook nog niets vergelijkbaars kunnen vinden.

      Verwijderen
  5. Heel tof! Gaat het uit de collectie? Nee! Wat jammer.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel jammer! Ik heb maar een voorraadje aangeschaft in de laatste beschikbare kleuren.

      Verwijderen
  6. Mooi! Heb er hier ook al een aantal gemaakt.
    In elke kleur mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof je meteen! Is echt een superpatroon. Ik heb 'm inmiddels ook in legergroen gehaakt en ook die is erg mooi geworden!

      Verwijderen
    2. Ik ben ook begonnen met de tas, maar ik heb het idee dat ik steeds aan het meerderen ben vanaf toer 9. De circel wordt steeds groter terwijl je toch in de hoogte moet gaan haken.?
      Op wolplein las ik ook al meerdere berichten bij het patroon dat mensen hier tegenaan lopen. Misschien kunnen jullie het uitleggen. Alvast bedankt voor de moeite.

      Verwijderen
    3. Beste Lonn, in de eerste rondes vanaf rij 9 lijkt het inderdaad of je nog niet de hoogte in gaat, maar als je verder haakt komt het wel goed. Dat was bij mij iig wel het geval. Succes! Groetjes, Daphne

      Verwijderen
  7. Wat een super mooie tas zeg.
    Mooie kleur ook.
    Ik ga eens op zoek naar het patroon.
    Enne.....ben volger geworden hoor, leuk blog heb je!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Daphne. Leuk dat je me bent gaan volgen! Het patroon zou ik zeker opzoeken, het haakt lekker weg.

      Verwijderen
  8. What a pretty bag! The pattern really looks great in this color. Happy weekend greetings from your new follower Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een leuke tas, mooie kleur ook! Jammer dat het garen er uit gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt jammer. Ik ben kleine voorraadjes aan het inslaan, maar als die op zijn moet ik echt op zoek naar iets anders...

      Verwijderen
  10. Heerlijke tas, heb het patroon opgeslagen. Jammer dat dit prachtige garen uit de collectie gaat. Ga denk ik ook maar even wat inslaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echte een topper. Zo leuk dat het een uitstraling van touwachtig garen heeft en toch lekker zacht is.
    Dit garen kende ik nog niet en het lijkt me helemaal top. Jammer te lezen dt dit garen eruit gaat.

    Fijne Pinksterdagen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wordt zoeken naar een alternatief, Margaret!
      Fijn weekend!

      Verwijderen
  12. Superleuke tas! Zo eenvoudig, maar zo mooi! Ik ga ook eens kijken naar dat garen dank je wel voor de tip. Misschien eens snuffelen in uitverkoopbakken.
    groetjes
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  13. The yarn color is gorgeous, and the bag looks roomy yet not over sized. Very nice!
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hai,
    Een vraagje....wat zijn de belangrijkste afwijkingen die je hebt gedaan van het bestaande patroon?Ik wil namelijk niet dat de tas heel anders wordt als op deze foto....Hij is echt gaaf....Ik hoor het graag...Alvast bedankt...
    Groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rita, de aanpassingen die ik deed vind je hier: http://haak-en-maak.blogspot.nl/2015/07/hip-in-legergroen.html. Let vooral ook op dat je het hengsel niet te lang maakt, de tas hangt namelijk behoorlijk uit. Maar leuk blijft ie. :-)

      Verwijderen
  15. Is het de bedoeling dat je rond blijft haken mijn cirkel word groter ik zie er nog geen tas in doe ik iets verkeerd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het inderdaad ook best lang duren voordat er wat vorm in kwam, maar uiteindelijk kwam het elke keer goed. Succes!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon