Doorgaan naar hoofdcontent

Make-up tasje

Oudste is dol op lipgloss en andere make-up artikelen. Kleine meisjes worden groot. Nu vind ik al dat gemetsel op haar snoet nog niet nodig, maar af en toe mag ze zich best een beetje optutten. Zoals veel moeders van tieners wel zullen herkennen, slingeren alle make-up spulletjes door het hele huis. Tijd voor een klein make-up tasje.


Nadat er op Facebook een berichtje had gestaan dat Action beugeltjes verkocht, vloog half hakend Nederland naar de winkel. Zo jammer dat ons dorp, toch wel van een behoorlijke omvang, (nog) geen Action heeft. Op de terugweg van mijn werk reed ik al twee keer langs Action in Eindhoven, maar beide keren greep ik mis. In een dorp verder had ik meer geluk, daar vond ik er nog een paar.


Ik kocht een bijpassend bolletje Scheepjes Stonewashed en ging aan de slag. Het viel nog niet mee om een goed patroon te vinden. Op de blog van Bautawitch vond ik een duidelijke foto-instructie. Bekijk deze even voordat je aan mijn patroon begint. Uiteraard gaf ik hier mijn eigen draai aan.

PATROON MAKE-UP TASJE
Afmetingen onderkant: ca. 9 cm x 12 cm.

Nodig:
Scheepjes Stonewashed
Haaknaald 3.5
Portemonnee klipje van Action
Naald die door de gaatjes van het klipje past

1. start met een magische ring, haak 2 l (= 1e st) en 14 st in de ring, sluit met 1 hv in de 2e l (15).
2. haak 2 l, 2 st in elke st van de vorige ronde, sluit met 1 hv in de 2e l (30).
3. haak 2 l, *1 st in het 1e st, 2 st in het 2e st*, herhaal *_* tot aan het einde van de ronde en sluit met 1 hv in de 2e l (45).
4. haak 2 l, *1 st in het 1e en 2e st, 2 st in het 3st*, herhaal *_* tot aan het einde van de ronde en sluit met 1 hv in de 2e l (60).
5. haak 2 l, 1 st in ieder st, sluit met 1 hv in de 2e l (60).
6-11. herhaal ronde 5 (60).
12. herhaal ronde 5 en hecht af (60).

De bovenkant van je haakwerk heeft 60 steken. Het klipje heeft 56 gaatjes. Leg de bovenkant van je haakwerk plat op elkaar. Zowel links als rechts hou je straks 2 steken over.

Naai met de naald je haakwerk aan het beugeltje, per gaatje gebruik je één steek van je haakwerk. Na het laatste gaatje hecht je af. Sla 2 steken van je haakwerk over, hecht weer aan en naai de andere zijde van het klipje aan je haakwerk vast, per gaatje gebruik je weer één steek. Na het laatste gaatje hecht je weer af. Ook aan de zijde waar nu bent aangekomen heb je 2 steken over.

Reacties

  1. Wat leuk dat de kleur weer terug komt in de bolletjes op de beugel. Heb de beugeltjes bij de Action hier in de stad nog niet kunnen ontdekken, jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had de beugeltjes hier wel ontdekt, maar het maken van een beursje leek mij te moeilijk. Als er iemand is die ze graag wil hebben, dan wil ik er wel een paar opsturen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Truus, ik ben op zoek naar de beugeltjes en kwam op internet jouw oude bericht tegen. Zij ze wellicht nog beschikbaar?

      Verwijderen
  3. Wat een mooi make-uptasje, daar bergt ze vast met veel plezier haar spulletjes in op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen....ik heb even een vraag...het zijn toch allemaal stokjes toch?Geen vasten?Bedankt alvast.Gr Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn inderdaad allemaal stokjes (de afkorting "st" staat voor "stokje").

      Verwijderen
  6. Wat zijn 2 l zijn dat losse wil het proberen dank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank voor het patroontje! Ik nam vandaag een beugeltje mee en ga hem proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht er vandaag ook weer 2! Ik heb je niet gespot in de winkel. ;-)

      Verwijderen
    2. Ik kocht er vandaag ook weer 2! Ik heb je niet gespot in de winkel. ;-)

      Verwijderen
  8. helemaal leuk ik heb je gelinked op mijn gratis gevonden haakpatronen FB site
    https://www.facebook.com/jennekevm/ x jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb een vraagje. Bij toer 2 komen er eerst 2 lossen en dan in iedere steek een stokje. Moet het 1e stokje in de steek waar de 2 lossen uitkomen of die steek overslaan? Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het eerste stokje gaat niet in de steek waar de lossen uit komen, maar in de volgende. Veel haakplezier!

      Verwijderen
  10. Hai Daphne...even een vraag....zoals hierboven staat gaat het 1e stokje van toer 2 gemaakt worden in de 2e steek (bij 1e steek maak je namelijk de 2 lossen).....maar dan kom ik uit op 28 stokjes en niet op 30 stokjes.....of begrijp ik het niet goed?����

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je rond bent haak je ook in de steek waar de 2 lossen uitkomen 2 stokjes, dan kom je aan 30. Ook in de volgende rondes telt de steek van de 2 lossen als laatste steek van de ronde, dus niet als eerste. Ik hoop dat het zo duidelijk voor je is. Succes!

      Verwijderen
    2. Ja ik snap hem....dus eigenlijk moet je ze gewoon niet meetellen 😊😉
      Dank je wel!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon