Doorgaan naar hoofdcontent

Portemonnee

Vijf beugeltjes kocht ik in mijn enthousiasme. Ik begon aan vele varianten en trok er bijna net zo veel weer uit. Of ik begon, tegen beter weten in, met een restje garen, waarvan ik eigenlijk van tevoren al wist dat het te weinig was. Eigenwijs is ook wijs, zullen we maar zeggen.

Na het make-up tasje (zie mijn blogbericht Make-up tasje) wilde ik een klein portemonneetje haken. Via de blog van Hilde haakt (Hilde haakte een heel leuk deksel met dit patroon voor een pot) kwam ik bij het patroon van de Afrikaanse bloem van Karin aan de haak.


Ik gebruikte Scheepjes Softfun en een haaknaald 4.0 en haakte de bloem tot en met ronde 6. Omdat ik een rondje wilde en geen zeshoek haakte ik als de 7e ronde in elke vaste van de vorige ronde 1 v en in elk lange stokje 2 v.
 
Zo haakte ik er nog één ik naaide de twee rondjes met een naald aan het klipje en aan elkaar.
 

Reacties

  1. Zo herkenbaar: iets beginnen en weer uithalen of aan iets beginnen met te weinig garen, terwijl je eigenlijk al weet dat dat niet gaat lukken.
    Deze portemonnee is mooi gelukt. Goed idee om hem rond te maken. Dat ziet er met de beugel mooier uit dan een hoekige Afrikaanse bloem.

    Groetjes, Margaret

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Margaret. Ik vond de Afrikaanse bloem er inderdaad ook een leuk motiefje voor. En in uni ziet de bloem er ook weer anders uit dan in een combinatie van verschillende kleurtjes.

      Verwijderen
  2. toch weer goed gelukt, ben je niet bang dat de centjes eruit vallen door de gaatjes,dacht ik zomaar aan
    toen ik het zag,vind hem wel mooi hoor was maar een gedachte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, als het goed is passen de euromuntjes niet door de openingen heen. Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht. Voeren kan natuurlijk ook. Of het knipje voor iets anders gebruiken. :-)

      Verwijderen
  3. Goed idee om de Afrikaanse bloem te gebruiken. Ik had 'm niet eens herkend, zo in 1 kleur... Het geeft wat meer structuur aan het beursje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de kleurencombi met de knopjes heel mooi. Wellicht ga ik me ook nog eens wagen aan deze ''bloem'' .

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon