Doorgaan naar hoofdcontent

Josephine

Het was niet mijn beste week. Na twee heerlijke weken vakantie liep ik een flinke verkoudheid op, die in de loop van de week een stevige griep werd. Tussen het werken door (gelukkig werk ik parttime én een deel van mijn uren thuis) probeerde ik al zoveel mogelijk rust te pakken, tot het licht vrijdagmiddag uit ging en er nu niks anders op zit dan uitzieken. Afgelopen week gebruikte ik de rusttijd vooral om lekker te haken. Zo plantte ik mezelf op woensdagmiddag op de bank om de laatste hand te leggen aan Josephine, het o zo schattige konijntje uit het boek Sweet Crochet dat ik van het Zwitserse Kerstkindje kreeg.


Jongste vermaakte zich gelukkig prima met papier, stiften, een spelletje en een filmpje. Oudste was die middag voor het eerst gaan oefenen op de middelbare school. Stiekem vond ik het best een beetje spannend. En dan ging onze schat ook meteen helemaal op de fiets naar de grote stad, onder begeleiding van 2 lieve meefietsmoeders, om een introductie van de vakken filosofie en mythologie te volgen. Ik was echt wel heel benieuwd hoe ze dit zou vinden, het leek mij redelijk taaie kost op zo'n eerste oefenmiddag. Aan het einde van de middag kwam ze, best een beetje moe van het fietsen en een beetje klam van de regen, helemaal enthousiast thuis. Ze vertelde honderduit over het sfeervolle, oude gebouw (met de coole kluisjes met stopcontact!), de leuke leraren die de stof op een hele frisse manier brachten en de vakken die ze de komende weken nog mag volgen. Helemaal klaar voor de brugklas is ze. Nu ik nog.


Reacties

  1. Ik hoop dat je snel van die griep verlost bent!
    En voor wat je oudste betreft: komt helemaal goed, mama!
    Ik zit ook al met een bang hartje tegen dan, maar die kids kunnen méér aan dan wij :-)
    Vergeet ik nog bijna te zeggen dat je konijn echt héél cute is!!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voel met je mee,mijn dames gaan hopelijk het volgende schooljaar toch even weer slikken ze zijn de jongsten dus...begrijp je wel, wat een schatje ons boekje is nog onderweg gaan ook zeker haar haken,maar dat duurt nog eventjes de 16e komt het boekje pas:(
    nog beterschap en een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een liefje, die Josephin. Schattig, dat jurkje met die grote strik.

    Ach ach....de brugklas....
    Gek genoeg heb ik bij de oudste niet zoveel last van die overgang gehad, de middelste daarentegen (die gaat sinds dit jaar), dat was erg wennen. Maar ik moet zeggen, ze groeien er enorm van en die nieuwe fase is ook weer heel erg leuk.
    Komt goed hoor Daphne en ach joh, jij hebt nog bijna een half jaar om te wennen hi hi.

    Beterschap en ziek goed uit, je kunt er van alles aan over houden (weet ik uit ervaring), aan een griepje.
    (PS: ik ben bezig met je vraag hoor, als ik de Daphne's Diary gevonden heb mail ik je, via FB, de ingrediënten!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey,
    Oh, ik kan met je meevoelen. Ik ben zelf nu 2 dagen verkouden en ben er nu al klaar mee. haha. Morgen is het gewoon weer opstaan om 6 uur. Ughh. Maar goed, gewoon weer door. Wat een schattig konijntje is het geworden zeg. Heel leuk. Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelfs tijdens zo een ellendige week heb je zoiets moois gemaakt. Daar moet je toch iets van opfleuren. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Josephine is heel mooi! en hopelijk ben je vlug weer de 'oude'!
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ondanks uw ziek zijn toch nog zoiets moois kunnen creëren. Super mooi gedaan!
    Hopelijk ben je snel weer beter! Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje! Superlief! En dat terwijl je ziek bent, beterschap! Fijn dat bij je oudste de eerste indruk goed is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Adorable!
    Have a fabulous weekend!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon