Doorgaan naar hoofdcontent

Lentelicht

Zo fijn dat het weer lente is! Ik heb al weer genoten van de eerste zonnestralen in de tuin. Om de lente in huis te halen kocht ik blauwe en witte druifjes en narcisjes. Ook werden de kleuren in onze woonkamer wat aangepast. Onze wit met grijze basis werd opgefrist met nieuwe kussens, wat nieuwe woonaccessoires en kaarsen in de prachtige kleur zeegroen. Ook de bankhangdekentjes kregen een nieuw, fris randje in deze kleur.


Het windlicht dat ik deze winter haakte (zie Windlicht), naar het patroon van Draad en praat..., verdiende een opfrisser, want het donkergrijze jasje vond ik ineens wat somber.


Ik bedacht een nieuw patroon en met bolletje Lana Grossa Aria (kleur 034) haakte ik een luchtig en lente-achtig jasje.


PATROON LENTELICHT

Nodig:
1 bolletje Lana Grossa Aria
Haaknaald 3.5
Stopnaald
Leren labeltje (ik gebruikte een rond labeltje van Mez11)
Rechte vaas (cilinder)

1. Haak een ketting van lossen in een veelvoud van 4, zodat de ketting als je 'm uitrekt maar net om de vaas past. Sluit de ketting met 1 hv in de eerste losse.
2. Haak 1 v in elke v.
3. 2 l, 1 steek overslaan, 2 st in de volgende steek, 2 l, 2 st in de volgende steek, *2 steken overslaan, 2 st in de volgende steek, 2 l, 2 st in de volgende steek*, herhaal *_* tot aan het einde van de ronde en sluit met 1 hv in het eerste st.
4. 2 l, *2 st - 2 l - 2 st n de 2 l van de vorige ronde*, herhaal *_* tot aan het einde van de ronde en sluit met 1 hv in het eerste st.
Herhaal ronde 4 tot je de gewenste hoogte hebt bereikt, hecht af, werk de draadjes weg en maak er een leuk labeltje op om het geheel af te maken.

Reacties

  1. Heerlijk om te doen he?!!
    Ik heb de lichte bankhoezen ook alweer klaar liggen.....
    Mooi "jasje" he je gemaakt, zo schattig, dat houten knoopje/hartje erop.
    Fijne zondag, ondanks dat het weer nu niet zo mooi is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd heerlijk om te doen! En af en toe een regenachtige middag is ook niet erg, heel fijn om dan lekker creatief bezig te zijn.

      Verwijderen
  2. Inderdaad een mooi, luchtig lente jasje. Super leuk gedaan! Het labeltje maakt het helemaal af.
    Het patroontje ga ik onthouden. Bedankt voor het delen.
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleur dat groen. Je ziet het heel veel. Mooi stelletje zo bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je ziet het nu idd veel, deze kleur. En vooral ook bij mij thuis op dit moment. :-)

      Verwijderen
  4. Staat weer mooi bij elkaar. Laat je de dekentjes ook nog eens zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, heerlijk, die zonnestralen! Leuk jasje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon