Doorgaan naar hoofdcontent

Oranje sjaal

Afgelopen jaar op Koningsdag nam ik me voor om voor dit jaar een oranje omslagdoek te haken voor deze feestelijke dag. Afgelopen week vond ik Scheepjes Roma in fel oranje. Ik kocht, heel enthousiast, 5 bollen. Dat moest zeker genoeg zijn.
 
 
Vanwege de beperkte tijd die ik had koos ik voor een snel en eenvoudig patroon, de luchtige sjaal uit het boek Haken & Kleur die ik al vaker haakte (zie Bonte sjaal en Omslagdoek). Hakend met haaknaald 5.0 had ik uiteindelijk maar 2 1/2 bol nodig, was dat even een meevaller. 
 

Aan de rand haakte ik met katoen rood, wit en blauwe bolletjes.


Vanaf dit jaar heb ik dus niets bijzonders meer nodig en ben ik helemaal in stijl met min oranje sjaal!

Reacties

  1. Wow, zelfs op de foto lijkt die sjaal licht te geven ;-) Dat wordt knallen als je deze sjaal draagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als dit nog geen feestelijke sjaal is weet ik het ook niet meer :-) Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw!! Jij kunt op Koningsdag heel mooi voor de dag komen. Alvast een fijne dag gewenst.
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik hoop dat het tenminste droog is woensdag. Jij ook alvast veel plezier!

      Verwijderen
  4. voorspellingen, een frisse dag woensdag, dus jij bent er helemaal klaar voor,fijne koningsdag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk, simpele patronen kunnen soms ook heel mooi uitvallen. Super leuk afgemaakt met de rood wit blauwe bolletjes ;-)
    Groetjes van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Met de voorspelde temperatuur kan je een omslagdoek goed gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou die omslagdoek kun je wel gebruiken met de temperaturen die ze voorspellen.
    Fijne Koningsdag alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauwwwwww, helemaal goed.
    En.......(helaas) zul je hem hard nodig hebben vandaag, brrrrr.....koud he?!!
    Toffe kleur zeg, sjonge, ze zullen je niet snel kwijt raken!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas