Doorgaan naar hoofdcontent

Franse sjaal

Voor de zomervakantie kocht ik een aantal bollen Lana Grossa Cool Wool in een prachtige kleur groen voor een leuke sjaal. Mooi bij blauw en mooi bij grijs en zwart en dus ongeveer bij mijn hele garderobe. Tijdens onze vakantie in Frankrijk was ik aan het snuffelen op Pinterest en kwam ik een nóg leuker patroon tegen. Hiervoor had ik wel wat meer bollen nodig dan voor de sjaal die ik eerst in gedachten had.


Ik stuurde snel een berichtje naar mijn favoriete wolwinkeltje met de vraag of er een paar extra bollen voor mij konden worden achtergehouden. Gelukkig waren er nog precies genoeg op voorraad. Na de vakantie pikte ik snel de bollen op, maar door het mooie weer bleef de sjaal onafgemaakt in de hoek liggen.


Toen het eindelijk herfst werd maakte ik 'm snel af. Ik ben zo blij met het eindresultaat! Via de blog van Mam'zelle Flo kwam ik bij het patroon van de Echarpe Clochette. Het lezen van het Franse patroon vond ik wat te ingewikkeld, maar de tekeningen en foto's waren gelukkig duidelijk genoeg.


Reacties

  1. Dit is inderdaad een hele mooie kleur.
    Ga je veel plezier van hebben, van deze sjaal......
    Volgens mij kan hij vandaag al om, het is heel mooi weer hoer, maar wel koid.
    Fijn weekend, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een mooie sjaal!! Komt op mijn lijstje om nog te maken!! Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh, deze is mooi! Heel vrouwelijk en een tikkie stoer, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De sjaal is prachtig in deze kleur. Echt een sjaal om vaak om te slaan.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi. En een handige kleur, omdat hij bij veel van je kleding past. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een mooie sjaal geworden! Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi patroon, prachtig met dat randje als detail! En de kleur is typisch jou, dus geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige sjaal!! De kleur van de wol is om verliefd op te worden! Zou je het kleurnummer willen geven? Ik wil graag een omslagdoek haken en deze kleur moet hij worden!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is Lana Grossa Cool Wool kleurnummer 132. Ik ben ook zo blij met de kleur!

      Verwijderen
    2. Dank je daphne!! Ik ga op jacht!!!!

      Verwijderen
  9. Wat een gave sjaal, ook een mooie kleur.
    Je hebt een leuk blog, ben al even wezen rondsnuffelen, ik ga je zeker volgen.
    Fijn weekend, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fantastic!! ♥ Such a beautiful color and the pattern is very pretty. Great job, Daphne! Thanks for sharing. Have a cozy evening! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon