Doorgaan naar hoofdcontent

Schildpad

Babyspulletjes haken vind ik zo leuk. Best jammer vind ik het dan ook dat ik mijn liefde voor haken pas ontdekte toen wij in ons gezin het babytijdperk al even achter ons hadden gelaten. Bovendien is onze jongste ook in onze familie en vriendenkring één van de jongsten. En als er in onze omgeving sporadisch een klein wondertje wordt geboren, dan ga ik meteen helemaal los, hopende dat mijn gehaakte spulletjes worden gewaardeerd.

Meestal haak ik de superschattige Paddenstoel rammelaar, dat is echt mijn favoriet. Op Instagram volg ik Vibemai al een tijdje, zij maakte prachtige, minimalistische foto´s en leuke patronen, zoals haar Turtle. Deze kwam al snel op mijn to do-lijstje.


Ik haakte deze snoezige schildpad met Lammy Rio en deed er bij het vullen nog een rammeltje in.


Op de website van Vibemai staan de meeste patronen in het Deens, maar het patroon van de Turtle is gelukkig in het Engels geschreven.

Reacties

  1. Oh, wat is die super leuk! Helaas hier hetzelfde wat betreft kleine mensjes, maar wellicht komt dat over een aantal jaren weer. Dankjewel voor het delen van de link, ga meteen even kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo eenvoudig maar prachtig! Er hoeven niet altijd veel details aan toegevoegd te worden hé.
    Ook weer mooie kleuren, baby zal er plezier aan hebben!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och wat een leukerd! Die ga ik onthouden, dankje! ;)
    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke schildpad!! Heerlijk! Hij staat ook nog op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is superleuk geworden! En als-ie dan ook nog rammelt, maak je er vast wel weer iemand blij mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooh, kreun......deze is echt leuk!
    Helaas hebben wij ook geen baby's meer (in onze omgeving), maar als er eens 1 komt, ALS...... op mijn blog kin je zien wat ik rond half Juni heb gemaakt voor een lief klein buurmeisje, ik ging helemaal los!
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve schildpad. Super leuk.
    Mooie kleuren heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo, ik ben deze leuke schildpad aan het haken. Nu ben ik bij de buik aangekomen. Bij toer 1 staat als afkorting 7 kl. Ik weet niet wat kl betekent. Kun je me hiermee verder helpen? Groetjes Miep

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben je niet toevallig overgeschakeld naar de Deense versie? Ik zie in de Engelse versie in ronde 1 van de buik niet kl staan...

      Verwijderen
  9. Hallo, ik heb de schildpad gemaakt volgens patroon. Nu de kop nog. Je zegt bij de 1e toer an de buik de gaten voor de poten. Als laatste stuk kom je dan met 11 vasten achterin. Moet dat niet zijn 4 vasten plus 7 lossen, die dan voor de opening van de kop gelden met de 7 steken die je hebt laten staan? Dan heb je 14 steken voor de kop, dus elke 2e en 3e steek in dezelfde van de opening voor de kop? Anders kan ik de kop niet aan naaien in een opening? gr Dirkje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon van de schildpad is niet van mij, maar van de Deense Vibemai. Het is al een lange tijd geleden dat ik 'm heb gehaakt en heb 'm ook niet meer in mijn bezit, ik kan het dus helaas niet voor je nakijken. Is het niet toevallig zo dat je 7 steken aan de onderkant en 7 steken aan de bovenkant (schild) als opening over houdt?

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon