Doorgaan naar hoofdcontent

Taart

Met regelmaat wordt mij gevraagd waarom ik mijn gehaakte spulletjes niet aanbied in een winkeltje of webshop. Nu heb ik daar natuurlijk wel eens over nagedacht. Enerzijds lijkt het me hartstikke leuk, zo'n eigen winkeltje. Maar het brengt ook verplichtingen met zich mee. En dat is precies hetgene wat me tegenhoudt. Op het moment dat haken een verplichting wordt, wordt bij mij de lol van het haken een stuk minder. Bovendien haak ik graag steeds iets nieuws en ben ik niet zo van het productiewerk. En dus hobby ik gewoon lekker wat aan.


Wel krijg ik van bekenden af en toe de vraag of ik iets voor ze wil haken. En zo lang het niet gaat om grote projecten doe ik dat graag.

Zo vroeg mijn nichtje, die juf is op een basisschool, een tijdje terug of ik een verjaardagstaart wilde haken voor in de klas. Het aantal kaarsjes moest aan te passen zijn aan de leeftijden van groep 1 t/m 8.


Ik haakte de taart zonder patroon in lekker vrolijke kleurtjes. De kaarsjes, en dan vooral de vlammetjes, waren een uitdaging, dat gefriemel is echt niets voor mij. Ik bevestigde de kaarsjes met drukkertjes, zodat ze er ook gemakkelijk af te halen zijn.


Een uniek exemplaar, waarvan er geen tweede bestaat, waarin ik mijn creativiteit lekker kwijt kon.

Hoe zit dat bij jou? Wat zijn (of waren) jouw afwegingen geweest om wel of juist niet een winkeltje te beginnen? Ik ben heel benieuwd!

Reacties

  1. Wat een gezellige taart zeg! Erg mooi gemaakt. Mij wordt het ook regelmatig gevraagd maar het is gewoon onmogelijk om er de prijs voor te krijgen die het aantal uren dekt, dus zo nu en dan wat op bestelling voor de leuk vind ik ook prima!

    Liefs Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige taart!
    Ik denk er net zo over als jij. Maar ik haak veel dingen die ik gewoon leuk vind om te maken, zonder doel. En die items zet ik in mijn virtuele winkeltje, zodat ik af en toe eens wat nieuw materiaal kan kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave taart! Ik wil er ook nog eens een maken, staat zo vrolijk! En ik ben nu juist wel bezig met een webshopje, omdat ik haken heel leuk vind, maar niet mijn huis vol met haaksels wil. Wel is het zo dat je er vaak een lagere prijs voor krijgt dan het aantal uur dat je ermee bezig bent geweest, dus als niet van het 'moeten haken' houdt, kan ik me voorstellen dat het niet aantrekkelijk is om een webshopje te beginnen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat een leuke taart. En die kaarsjes met drukkers dat is een goed oplossing.
    Webshop, heb ik gehad maar weer weggedaan mensen vonden het te duur (ze zien niet wat voor tijd je er in stopt en wat de kosten zijn van garen). Ik haak liever gewoon zo met af en toe een opdrachtje en de dingen die ik leuk vind. Hou niet zo van verplichtingen. Maar alles wat ik maak kan wel gekocht worden.
    Groetjes
    Margriet haakt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb dezelfde vragen als jij krijgt en ook hetzelfde antwoord. Als haken een verplichting wordt, is het voor mij niet meer hetzelfde. Ik moet zonder druk kunnen genieten van wat er onder mijn handen groeit, en het ook zonder stress een tijdje weg kunnen leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier hetzelfde wel eens aan gedacht maar je ziet dan ook wel weer dat mensen er mee stoppen
    kost veel tijd, en willen de mensen het wel ook nog de vraag,maar je taart is prima gelukt
    staat hier ook nog op de lijst haha
    fijn weekend liefs mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw !!! Prachtige taart !!! Zelf zou ik nooit een webshop beginnen daar ik onder druk niet kan (lees wil) presteren. Het moet voor mij een ontspanning blijven wil ik er plezier aan beleven.

    Fijn weekend, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij lijken toch wel heel erg op elkaar hoor.......komt vast door de naam!
    Het lijkt mij heel leuk om mijn creaties te verkopen, maar elke keer bedenk ik me dat het dan ook een "moeten" gaat worden.
    Ik zou dat wel wollen, dat moeten, maar dan zou ik er ook echt mijn bestaan mee willen verdienen, dus echt mijn werk er van maken, en juist dat is echt een hele hoop stappen te ver......
    Dus blojf ik maar gewoon lekker "hobby-en" en geef iedereen om mij heen maar lekker vaak een cadeautje.
    Heerlijk ontspannen en wel zo leuk.

    Je taart is werkelijk waar een pláátje!!!!
    Heel vrolijk en ontzettend leuk verzonnen, zo met die kaarsjes en de deukknoopjes.
    Zoet er gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw ... wat een leuke taart. Mooie kleurencombi. Knap gedaan hoor!
    Ik droom wel eens van een eigen (web)winkeltje, maar ben bang dat dan de lol verdwijnt. Net als jij maak ik met alle liefde verzoeknummers voor bekenden. Cadeautjes maken vind ik ook super leuk. Voorlopig blijft het naaien en haken gewoon hobby. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aan mij wordt ook regelmatig deze vraag gesteld. Maar ik denk er net zo over als jij.
    en tot nu toe heb ik ook elke keer mijn spulletjes verkocht of weg gegeven. En dan wordt er weer wat anders verzonnen. Al wordt dat wel steeds moeilijker.
    Je taart is er één om in te bijten. Slim van die kaarsjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zou ook graag een soort winkeltje willen hebben, maar dan alleen met de dingen die ik al gehaakt heb en dus met veel plezier gemaakt. ik zet alles naar seizoen op de vensterbank, en dus vragenm mensen wel eens wat het kost.. helaas heeft de meerderheid dan ook nog de wens om precies zoiets maar dan in een andere kleur te maken en dan is de lust bij mij al verdwenen.. nee want ik heb het al gemaakt.. namelijk deze. ik heb absoluut geen zin om steeds maar hetzelfde te haken, ik ben geen machine!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, ik kan me daar helemaal in vinden. Soms krijg ik ook wel kriebels om spulletjes bijeen te haken voor een markt ofzo, maar inderdaad, dat productiewerk gaat me ook niet af en dan stop ik er alweer mee :-)
    Laat ons maar creatief zijn om het creatief zijn zelf, niet voor de centen!
    Maar je taart is geweldig leuk en de kids daar op school zullen er maar blij mee zijn!
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige taart Daphne en een slimme oplossing, die drukkers!! Is ie al een keer gebruikt in de klas?
    Doordat ik zoveel spullen had gehaakt en ik af en toe op een marktje sta, heb ik wel een webwinkeltje.
    Deze is momenteel gesloten omdat je er toch continu aandacht aan moet schenken. Het grappige is dat ik regelmatig verzoekjes via mijn blog krijg doordat mensen daar iets op hebben gezien maar bijna nooit via mijn winkeltje. Ik denk er dus over om hier mee te stoppen. Haken moet ook leuk blijven naast mijn baan van 32 uur en een gezin.
    Groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel herkenbaar, dat al dan niet haken voor een ander. Alles kan, niks moet, hé. Zoals mijn laatste blogpost al zei.
    En die taart, zou ik direct in mijn klas kunnen gebruiken, heel lekker, mooi bedoel ik!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo herkenbaar! Zodra er druk achter zit, wordt het ook voor mij veel minder leuk.
    Wat een superleuke taart! Handig dat de kaarsjes aan te passen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke taart!!
    Hoe heb je de kaarsjes gemaakt of weet je soms waar ik een patroon kan vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kaarsjes heb ik uit de losse pols gehaakt, dus zonder patroon. Je zou eens op Pinterest kunnen kijken of daar een patroontjes van een kaars te vinden is.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon