Doorgaan naar hoofdcontent

Vlaggetjes

Inmiddels is het al weer vier weken geleden dat oudste begon op de middelbare school. De eerste weken waren pittig, ze moest behoorlijk wennen aan de grote hoeveelheid huiswerk, de nieuwe klas, het fietsen naar de stad... Ik moest zelf ook wel even wennen, aan het nieuwe ritme, de begeleiding de eerste weken met het plannen van huiswerk en het uitleggen van moeilijke wiskunde-opdrachten (nu ik dat nog kan ;-)). Vorig week ging er bij oudste een knop om, ze had leuke, nieuwe vriendinnen leren kennen en er kwamen een paar hele mooie cijfers binnen. Haar zelfvertrouwen kreeg een enorme boost en deze week ging ze fluitend naar school en kwam ze net zo vrolijk weer thuis. Het lijkt erop dat ze haar plekje gevonden heeft.


Nu de rest in huis weer wat was teruggekeerd was het tijd om haar verjaardag te vieren met haar vriendinnen. In de zomervakantie werd ze 12 jaar, maar een kinderfeestje, daar doen we nu niet meer aan. Ze nodigde haar vriendinnen uit voor een taartje en een film.


Zo leuk om al die meiden weer eens te zien! En nu ze allemaal zijn uitgevlogen was ik ook wel benieuwd hoe het met iedereen is.


We maakten de huiskamer gezellig, maar slingers hoefden niet meer opgehangen te worden. Een beetje jammer, want ik haak ze zo graag. ;-) Van een aantal restjes Lana Grossa Cotton Mix 80 haakte ik laatst nog een leuke slinger.


Ik stuurde 'm ik als verrassing opstuurde naar mijn nichtje, voor in haar klas.

 
Een slinger mocht wel blijven hangen. Geen gehaakt exemplaar, maar een andere zelfgemaakte. Welke leukerd dat is, dat laat ik binnenkort zien.

Reacties

  1. Fijn dat oudste haar plek heeft gevonden.
    En jammer van die slingers.
    Ik maak (bijna) elk jaar een andere versiering aan de lamp boven de eettafel, dat mag gelukkig wel. En wij hebben slingers die we al sinds hun kindertijd ophangen, dat is nostalgie, en dat vinden ze nog wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook echt een enorme overgang.
    Maar inderdaad, na een aantal weken gaat de knop om, dan kennen ze de weg, zijn ze wat meer in hun doen en hebben ze het eigenlijk best wel heel leuk.
    Daar gaat het grote loslaten beginnen (inclusief géén slingers meer😉)
    Ach.....zo heeft elke leeftijd zijn charme.
    Ben wel heel benieuwd naar je slinger, moet wel een bijzonder exemplaar zijn, als die mocht blijven hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oef, wat een opluchting dat oudste zich al zo snel heeft aangepast!
    En ja, die gehaakte spulletjes... het is blijkbaar niet helemaal hip genoeg voor onze tieners!
    Gelukkig zijn er nog genoeg anderen die het waarderen, leuk idee om de slinger aan je nichtje te geven.
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, fijn dat het zo goed gaat met je oudste. En die slingers, komt waarschijnlijk wel weer terug als ze ouder wordt...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke slinger zo. Zo is hij toch goed terrecht gekomen. Enne, dat komt vast wel weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon