Doorgaan naar hoofdcontent

Sokkenwol

Dank jullie wel voor de leuke reacties op het vest en voor de goede tips voor een vest voor mijzelf. Ik heb nu al zin om er een te gaan proberen, maar eerst moet er een aantal grote WIP's worden afgewerkt. Zo ben ik momenteel bezig met een kussenhoes en met een mooie, wollen omslagdoek. Er kwamen al verschillende kleine projectjes tussendoor, want een beetje afwisseling blijft toch fijn.


Bovendien moet ik van mijzelf eerst een deel van mijn grote voorraad wol opmaken. In de loop der jaren heb ik zoveel verzameld en bewaard. Nadat een grote voorraad garen dat ik toch niet gebruikte naar school is gegaan, bleef er nog aardig wat over. Dit alles heb ik keurig gesorteerd, zodat ik weer een beetje zicht kreeg op wat ik allemaal nog had.


Zo had ik al tijden 2 bollen sokkenwol liggen, die ik ooit kocht omdat ik de kleuren zo mooi vond. Geen idee had ik wat ik ervan zou gaan maken, dus de bollen bleven lange tijd liggen. 


Het voordeel van sokkenwol is dat er enorm veel meters op een bol zitten en je met 2 bollen een flinke sjaal kunt haken. Ik koos voor een eenvoudig patroon van granny stripes, het kleurrijke garen is immers al druk genoeg.

Reacties

  1. Ziet er goed uit! Heb je ook nog een foto van welke garens je dit gemaakt hebt, of weet je de namen nog?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De wikkels had ik al weggegooid, maar met wat googelen heb ik het kunnen vinden, het is Flotte Socke Bora Bora.

      Verwijderen
  2. Wat leuk, de wol komt zo goed tot zijn recht. Hij zal vast heerlijk dragen en lekker warm zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee om die wol voor zo'n omslagdoek te gebruiken! Moet ik ook eens proberen!
    Lekker warm denk ik ook.
    Fijne zondag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love granny stripe shawls! I have been wanting to try one, but haven't gotten around to it yet.
    I am running a year long Granny-Spiration Challenge, and would love if you came and linked up with us :) There’s also a yarn giveaway going on right now. It can be found here: http://eyeloveknots.blogspot.com/2017/02/chunky-like-preemie-granny-square.html
    Alexandra of EyeLoveKnots

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!
    Zo'n kleurrijk garen heeft idd niets meer nodig dan een eenvoudig patroon.
    Zal vast een lekkere warme omslagdoek zijn. Heerlijk om te dragen. Veel plezier ervan.
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas