Doorgaan naar hoofdcontent

Een-twee-drie-kleuren-sjaal

Op Instagram is het een ware hype, de vijf-kleuren-sjaal van byClaire. En ik kon het niet laten om eraan mee te doen. Een heerlijk patroon om lekker een eind weg te haken zonder er al te veel bij na te hoeven denken. Ik hou ervan!


Met de dubbele stokjes schiet het lekker op en de parelsteek geeft een leuk bolletjes-effect.


Ik haakte 'm niet in de gebruikelijke vijf kleuren, maar ik gebruikte er drie; 5 bollen donkerblauw (Lammy Hawaii) voor de sjaal en 1 bol lichtblauw  en 1 bol wit (Lammy Rio) voor de rand. Het buitenste randje hoort niet bij het patroon, dat bedacht ik er zelf bij. Het donkerblauwe en lichtblauwe gedeelte haakte ik met haaknaald 4.0, het witte randje haakte ik als volgt met haaknaald 3.0:

In de vaste haakte ik een vaste en in de vier stokjes achtereenvolgens 1 half stokje, 1 stokje, 3 lossen en 1 hv in de 3e losse vanaf de haaknaald (picot), 1 stokje, 1 half stokje.


Toen ik bijna klaar was bedacht ik me dat het misschien ook wel leuk zou zijn geweest om twee kleuren om en om te laten verspringen voor een nog leuker bolletjes-effect.


Het patroon van de vijf-kleuren-sjaal vind je op de website van byClaire.

Reacties

  1. Wanneer iets een hype is heb ik juist vaak de neiging om het juist niet te gaan maken.....
    Maar wanneer ik dan weer jouw "5 kleuren sjaal" zie in "maar" 3 kleuren krijg ik toch weer spontaan zin. Heel mooi is ie geworden.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze ook al een paar keer voorbij zien komen.
    Leuk zijn ze he?!!
    Ik vind jouw variant, de 1 kleur sjaal, met 2 kleuren randje, eigenlijk ook wel heel erg leuk.
    Misschien nog wel leuker, want zo blijft de sjaal een beetje "rustig".
    Ga je vast weer veel plezier aan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om de sjaal niet in 5 kleuren hebt gemaakt. De kleur die je gekozen hebt past bijna overal bij. Geweldig.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee om iets minder verschillende kleuren te gebruiken, ik vind het prachtig zo!
    De steek heeft niet zoveel kleur nodig, er zit genoeg structuur in.
    Jij hebt intussen bij élke outfit de gepaste, gehaakte sjaal geloof ik ;-)
    Geniet er nog van,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi exemplaar, ik draag mijn vijf kleuren sjaal met plezier. Fijne zondag,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is supermooi geworden. Ik houd ook niet zo van drukke kleuren en in één kleur kan toch ook prima ;-) Ik heb mijn sjaal ook bijnaaaa af. Fijne zondag
    Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw ... wat mooi! Heel leuk zo.
    Mijn vijfkleurensjaal is inmiddels een aantal weken af. Ik draag hem met heel veel plezier. Al veel leuke reacties gehad.
    Jij gaat er ook vast veel plezier aan beleven.
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wonderful! ♥ Your scarf looks really fine and is just as beautiful with fewer colors :-). Happy Easter!!
    Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas