Doorgaan naar hoofdcontent

Roze dekentje

Na het haken van de okergele Noppendeken had ik de smaak van het dekentjes haken te pakken. Normaal gesproken haak ik liever niet van die grote projecten, het duurt me vaak te lang voordat het af is en ik raak het patroon dan een beetje beu. Ik kies daarom vaker voor wat minder omvangrijke projecten die wat sneller vorderen. Een dekentje van ongeveer 100 x 100 cm is nog te overzien en dus stortte ik mij opnieuw op een lekker dekentje voor op de bank. Ik had immers nog 5 bollen Royal van Zeeman liggen waar ik toch iets mee moest doen.


De kleuren van Zeeman dit seizoen vind ik echt te gek en het is natuurlijk mega-aantrekkelijk geprijsd. Hier moet ik wel bij zeggen dat ik de kwaliteit van het garen prima vind voor een dekentje, maar voor bijvoorbeeld sjaals of kleding gebruik ik het garen liever niet, bij mij blijft het na intensief gebruik dan toch niet zo mooi.


Voor mijn roze dekentje gebruikte ik een patroon van Studio Mojo, een heel eenvoudig patroon waarin enkel wordt gehaakt met vasten paarsgewijs, wat een heel leuk effect geeft.


Zoals gezegd gebruikte ik voor het dekentje 5 bollen Royal van Zeeman en haaknaald 7.0. Om het dekentje af te maken haakte ik er twee rondes van vasten omheen met haaknaald 6.0.


Een mooie okergeel met roze stapel wordt het al, zou er nog wat bij komen?
 

Reacties

  1. Wat leuk.
    Het begint alweer te kriebelen.
    Ik ben even helemaal van het haken af, geen idee waarom, maar het ligt allemaal onaf te wachten.
    Ik ga het denk ik deze week weer oppakken, want ik zie weer veel leuks.
    Tja, die Zeeman......wat een leuk garen kun je daar toch scoren, voor een TE leuke prijs.
    Deze roze is weer echt een gelukje voor jou, want ik grijp steeds mis.
    Ga maar lekker onder je dekentje, met deze storm buiten is dat EXTRA lekker natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daphne, volgens mij kun je de wol ook online bestellen. ;-)

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige stapel op de laatste foto ... wauw!!
    Een mooi dekentje heb je gemaakt.
    Herkenbaar wat je over dekens haken schrijft. Het duurt mij ook vaak te lang. Kleine dekentjes zijn een goed alternatief ;-).
    Kruip fijn onder je mooie dekentje!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé, wat super leuk dat jij mijn patroon gevonden en gemaakt hebt! En wat een toffe kleur! Ik moet duidelijk weer eens snel bij de Zeeman langs. Echt heel mooi. Heel veel plezier van het dekentje!
    Groetjes,
    Saskia van Studio Mojo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh mooooooi!!! Nu nog een gestreept dekentje??? :-)
    Daarom haak ik zelden dekens in één kleur, of in één steek, omdat het voor mij anders ook snel te saai wordt om vol te houden. Ofwel is het zo'n project voor tussendoor, zo'n werkje dat ik doe terwijl ik tv kijk of even moet nadenken over mijn andere haakproject. Dan gaat het stiekem ook wel vooruit met zo'n deken. En als je dan voelt hoe lekker warm en gezellig zo'n dekentje is, krijg je vanzelf zin om er nog te haken, vind ik.
    Die laatste foto is een prijswinnaar, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Daphne,

    Wat een leuk dekentje. Mooi hoor. Die kleur is ook ontzettend mooi. Je wordt er heel hebberig van, van naar de zeeman gaan (daarom ga ik ook niet meer hihi). Heel mooi en die kleuren zijn ook mooi bij elkaar. Ik zou het niet zo snel bij elkaar kiezen maar het zeker geslaagd.
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie steek, dat moet ik onthouden want ik denk dat ie ook mooi zal zijn voor een kussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi dekentje in een mooie kleur en met een mooie structuur. Nu je de smaak te pakken hebt, ga je vast nog een dekentje haken voor jouw stapel.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk dekentje. Is één van mijn favoriete kleurtje geworden.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super leuk knus dekentje! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie kleur en leuke steek!! snap alleen niet zo goed waar je een deken van een vierkante meter voor gebruikt, want zelfs een ledikantendeken is al groter, maar misschien heb ik gemist waar je ze voor gebruikt..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ineke, de dekentjes worden door mijn dochters gebruikt op de bank en om decoratief neer te leggen. Dan is deze maat groot genoeg. Wil je 'm echt als deken gebruiken, dan moet ie idd groter zijn.

      Verwijderen
  11. Wel herkenbaar. Een project met 1 steek kan mij ook nog al eens gaan vervelen als het te lang duurt. Dit dekentje is wel heel leuk. Wat een leuke stapel! Ik ben benieuwd of je er nog meer bij maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe haak je met enkel vasten paarsgewijs, ik ben een complete leek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Steek de haaknaald in de steek, omslaan, draad door steek halen, steek de haaknaald in de volgende steek, omslaan, draad door steek halen, omslaan, draad door de 3 lussen halen.

      Verwijderen
  13. Met je beschrijving mijn eerste projectje gehaakt! Super blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon