Doorgaan naar hoofdcontent

Twijfelsjaal

Voor mijn verjaardag kreeg ik van de schoonfamilie een cadeaubon van mijn favoriete wolwinkeltje in het dorp. Ik wilde namelijk graag een  Drops Tranquility omslagdoek haken van Scheepjes Stonewashed. Lang twijfelde ik over de kleuren. Al die frisse kleuren en bonte combinaties vind ik zo leuk, maar uiteindelijk kies ik voor mezelf vaak voor veilig en draag ik vooral blauw en wit in de zomer.


In eerste instantie vroeg ik me af of deze veilige kleurencombinatie niet te saai zou zijn, maar als ik nu kijk naar het resultaat vind ik het toch wel erg mooi. Het past in ieder geval bij mij.


Ook bleef ik lang twijfelen over de verdeling van de kleuren. Ik trok 'm wel 10 keer uit en raakte behoorlijk gefrustreerd.


Genoeg momenten kwamen voorbij dat ik 'm in de hoek wilde gooien, maar daar vond ik 'm toch nét iets te kostbaar voor.

Ben ik even blij dat ik dat niet gedaan heb! Nu ik 'm zo af zie ben ik er heel gelukkig mee!


Ik haakte 'm iets groter dan het patroon aangeeft en gebruikte in totaal 8 bollen Scheepjes Stonewashed: 250 gram lichtgrijs, 100 gram lichtblauw en 50 gram donkerblauw. En met het leren labeltje van Mez11 en het bedeltje aan de punt is de omslagdoek helemaal af.

Reacties

  1. Prachtig Daphne! Ik vind de kleurencombi erg mooi. En dat leren labeltje maakt het helemaal af.
    Groetjes en een fijne dag,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een plaatje is het geworden! Veilig blauw maar daardoor juist draagbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Tertia. Ik ben idd blij dat ik voor veilig blauw heb gekozen, dit past bij mij!

      Verwijderen
  3. Wat een mooie omslagdoek. De kleuren doen echt zomers aan. Goed gedaan.

    Veel plezier met dragen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Margaret. Met dat draagplezier komt het helemaal goed!

      Verwijderen
  4. Goed dat je je eigen smaak volgt, want zo is de sjaal prachtig en goed combineerbaar geworden.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Sigrid. Doordat de kleuren zo rustig zijn combineert ie idd met bijna met hele garderobe.

      Verwijderen
  5. orachtig gewoon...zou ook helemaal iets voor mij zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Petra! Het is een heel fijn patroon, dus als ik jou was... :-)

      Verwijderen
  6. Prachtig hoor! Goed dat je hebt doorgezet ;)
    Het resultaat mag er zijn.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, hoe herkenbaar! Maar het eindresultaat is een "plaatje" van een sjaal die je met veel kledingstukken kan combineren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. This is really a beautiful shawl. I love your colour combination a lot. I have never tried Scheepjes yarn, but this summer we will spend 3 week in the Netherlands and I will have a look for it. The Drops pattern is on my favourite to-do-list, as well. Best wishes, Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kleuren combi. Ik vind dit garen echt fantastisch. Geniet er lekker van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de kleurtjes van deze sjaal super mooi!

    Doe jij vandaag misschien ook mee aan de 2de editie van Hobbytafel Zaterdag!!! Klik voor meer info en om te zien wat op mijn hobbytafel ligt vandaag!

    http://knutselenmetsofie.blogspot.be/2015/07/hobbytafel-zaterdag-2.html

    Groetjes, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Congratulations for being third in my link up last week. You are welcome to join in tomorrow

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gorgeous! I love your mix of colors and your stitches. I also like how you incorporated your label. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pretty scarf! Lovely colors! I'd love if you'd stop by the Submarine Sunday Link Party to share this wonderful creation!

    Navy Wifey Peters @ The Submarine Sunday Link Party

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Very beautiful - love the colors! Found you on Sunday Submarine link party.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooi geworden, ook helemaal mijn kleuren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi geworden! Je hebt zo prachtige kleuren uitgezocht!
    Dank je wel voor het meedoen aan de link party! Je staat in de top 3 :)

    groetjes
    Barbara
    www.busyfingersbusylife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, die is inderdaad erg mooi zeg.
    En de kleuren.....PRACHTIG!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas