Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn kleine haakster

Vandaag heb ik een bijzondere gastblogster: mijn eigen kleine haakster, onze jongste.

Net als mama hou ik van haken. Normaal haak ik een sliert, maar nu wilde ik iets anders proberen. Gisteren gingen we naar Wolplein, ik zag een leuke bol wol en ik dacht daarvan wil ik een muts en een sjaal haken. Later vond ik een heel fijne haaknaald, en nog wat later een leuk poefding (pompon). Toen we thuiskwamen gingen ik en mama meteen aan de slag. Mama maakte een beginnetje en later kon ik het zelf.
 

Ik haakte met halve stokjes en ik leerde ook hoe ik moest meerderen. Toen de muts groot genoeg was maakten we het poefding (pompon) er op.


 Van het restje maakte ik een kolsjaal.


Ik vond het heel leuk om te doen, en ik ga snel naar mama's wol voorraad op zoek naar leuke wolletjes.

Supertrots ben ik op onze kleine dame, die ineens zo mooi kan haken, zelf foto's kan bewerken én een mooi blogbericht kan schrijven.

Laten jullie een gezellig berichtje voor haar achter?

Reacties

  1. Wow, dat heb je goed gedaan. Een prachtige muts met een gezellig poefding erop en een lekkere warme kolsjaal. Mijn complimenten. Ik ben heel benieuwd of je al in de voorraad van mama leuke wolletjes bent tegen gekomen waar je een nieuw project van gaat maken. Veel succes en groetjes van Annemarie uit Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuurlijk doe ik dat :) Compliment hoor! leuk dat je haken ook zo leuk vindt :-)
    Ja als je eenmaal de smaak te pakken hebt, ben benieuwd naar je volgende project.
    En je ziet naast haken, schrijf je nu ook al een blogbericht en maak je leuke foto's
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo "Jongste"
    Wauwwww, wat knap van jou zeg!!
    Ik vind de kleuren combinatie echt heel erg leuk.
    Stiekem ben ik ook een beetje jaloers, ik heb namelijk ook een "jongste", maar die heeft geen geduld om een mooie muts en sjaal te haken......wat leuk dat jij dat zo gezellig kan doen met mamma.
    Ik kijk nu al uit naar je volgende berichtje, want je hebt vast en zeker meer leuke wolletjes gevonden bij mamma in de kast, toch?
    Groetjes, Daphne (ja, je leest het goed, ik heet ook Daphne)
    Morgen meteen je muts opzetten hoor, ik weet zeker dat je vele complimenten gaat krijgen op het schoolplein!
    Doeiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Phoeh hé, dat heb je even rap en goed geleerd! Heel goed gedaan! En je houdt er nog een warm hoofd en een warme nek aan over ook ;-) Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn complimenten, mooie kleuren heb je gekozen en het staat je goed, de muts met poefding en colsjaal. Op naar het volgende project!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge wat doe je dat knap!! En je wol heb je super goed gekozen!! Ik hoop dat mijn meisjes later ook zo gezellig mee gaan haken!!

    Groetjes Marijke
    zusjeknus.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap hoor! Ik probeer mijn meiden (10 en 6) ook het te leren maar hele mutsen en sjaals zijn er nog nooit van de naald gerold. Echt knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap van je gedaan! Ik probeer het haken te leren aan mijn schoonzusje, maar die kunnen het helaas niet. Die hebben er geen gevoel voor. Maar jij wel! Ik ben benieuwd wat je de volgende keer maakt!

    Groetjes lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superleuk gem(h)aakt. Je gehaakte spullen én je blogbericht.
    Jong geleerd is oud gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeg jonge dame, welkom in haakland. Dat heb je super goed gedaan. Je mag trots zijn op jezelf. Nu zullen er vast meer projecten gaan komen. Pas wel op: Het is zeer verslavend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat!! Dat is een heel knappe creatie als beginner en op zo'n jonge leeftijd!
    Ik vind de kleurtjes zelf ook superleuk en kijk al uit naar je eigen haakblog later misschien?!
    En mag ik ook nog zeggen, dat ik een beetje jaloers ben, want mijn dochter heeft totaal geen interesse in haken en dat vind ik toch wel een beetje jammer...
    Doe zo verder, meid!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super knap gedaan! Wat een mooi garen heb je uitgezocht.
    De muts en sjaal zijn heel stoer geworden. Je hebt vanmorgen vast veel complimenten gehad op het schoolplein.
    Ik hoop dat je nog veel meer moois gaat maken en dat showt aan ons op de blog van je moeder. Ik vond het erg leuk om jouw berichtje te lezen en de mooie foto's te bekijken. Als mijn dochter (7 jaar) vanmiddag uit school komt, laat ik het haar ook even lezen. Ik verwacht dat zij het ook heel leuk vindt om te zien.
    Fijne dag verder!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super!! mooi gehaakt en ook mooi geschreven, echt een talentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O, mooi zeg! Die muts en sjaal zien er heel goed uit. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas