Doorgaan naar hoofdcontent

Noppendeken

Zoals ik al vertelde ben ik momenteel helemaal gek op de kleur okergeel. Vanochtend trok ik vol enthousiasme een okergele panty uit de kast voor bij mijn grijze jurkje en sneakers. Jongste reageerde heel enthousiast. Ik had ook niet anders verwacht, geel is immers haar lievelingskleur.


Ik bracht jongste naar school, maakte een ochtendwandelingetje door het dorp en deed wat boodschappen. Thuisgekomen genoot ik van mijn lege agenda na een paar intensieve dagen, met een kopje koffie, een mindful haakprojectje en wat tv-programma's die ik de afgelopen dagen had gemist.


Steeds viel mijn blik op mijn gele panty, waar ik me toch niet helemaal comfortabel in voelde. Aan het einde van de ochtend wisselde ik 'm dus toch maar voor een grijze. Een beetje veiliger en meer Daphne.


Ik hou het dus maar even bij geel in het interieur. Zo vond ik dat er ook maar een geel dekentje moest komen voor op de bank.


Bij de Zeeman vond ik prachtige bollen okergeel garen, prima voor een dekentje.


Het leuke patroon met de strepen van noppen vond ik in het boek Haak je happy van Lisanne Multem. Zij haakte 'm als babydekentje, ik dus als (ongeveer) een vierkant dekentje voor op de bank.

Reacties

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry, Anja, ik drukte op het verkeerde knopje en verwijderde toen per ongeluk jouw bericht... Je vraag heb ik gelukkig wel gelezen. Het is het Royal garen van Zeeman. Ze hebben het niet altijd op voorraad en het is geliefd, dus als ik jou was zou ik de website en de winkel in de gaten houden, er komt regelmatig nieuwe voorraad binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan gebeuren hoor, dat je iets weg drukt, ben ik gelukkig niet de enige die dat overkomt!
      Dank voor je antwoord, we gaan het gewoon in de gaten houden, en ik laat het je zeker nog even weten als we het hebben gevonden.
      Leuke dag verder!

      Verwijderen
  3. Super leuk deken! Ook ik hou erg van die okergele kleur, maar voor mezelf speel ik eveneens ook op "safe". Bij een ander vind ik het altijd net iets leuker staan :-))

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's. Leuk gemaakt ook je deken, maar zelf houd ik meer van iets gedemptere kleuren. En in kleding helemaal, dus kan me voorstellen dat je de panty verwisselde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geel is een lastige kleur....althans dat vind ik. Wel heerlijk zonnig maar idd voor kleding? Moet je maar net staan. Je dekentje vindt ik juist prachtig in het okergeel! Lieve groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi je okergele deken! Ik vind het zo'n mooie, frisse, accentkleur in een verder rustige basis.
    Prachtige plaatjes van je deken op jullie bank. Gezellig sfeertje heb jij thuis!
    Fijne dag verder!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er heel leuk uit! Ben al 'n poosje op zoek naar die kleur en vond hem wel bij de Wibra maar daar liggen maar 'n paar bollen. Heb 1 bol genomen om te kijken hoeveel ik nodig zou hebben. Daar kwam ik niet ver mee dus durfde niet nog de andere 3 te kopen v.w. het gevaar dat er niet aangevuld wordt. Bij Zeeman ook gekeken maar daar hadden ze deze kleur (nog?) niet...dus deze week maar weer gaan kijken dan. Hoeveel bollen heb je gebruikt voor deze deken...en hoe groot is hij ongeveer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ging regelmatig kijken in verschillende vestigingen en zo liep ik tegen een mooie voorraad aan. Voor deze deken gebruikte ik 5 bollen en haaknaald 7.0 en zo werd ie bijna 1 x 1 m.

      Verwijderen
    2. Oké dan heb ik 'n idee qua maat en bollen. Dank je voor je reactie en ik ga morgen kijken :)

      Verwijderen
  8. Ik hou ook van deze kleur, maar dan juist wél voor kleding.
    Ik denk dat ik een herfst type ben....val ook altijd voor groen, bruin, donker oranje (brique?) Enz.
    Je deken is echt super leuk.
    Heerlijk toch, zo'n leuk iets voor in huis.
    En ben je hem zat, dan leg je hem gewoon even weg, is ie later weer helemaal leuk.
    Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed idee om grijze kleding met mooi oker te combineren. Gewoon doen. Het is echt een prachtige kleur. Jouw dekentje ziet er prachtig uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grappig en herkenbaar dat je de panty toch terug uit deed ;-) Maar je deken mag blijven liggen hoor!! Héél mooi bij de donkere bank!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kleur! Oker is altijd zo’n fijne kleur, heerlijk herfstig

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De deken vind ik prachtig maar de kleur is niet zo mijn ding helaas. Want oker zie je overal terug. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Daphne,
    Wat een leuk dekentje. De kleur is geweldig. Ja, die bollen zijn echt heel geliefd. Ik was op zoek naar 1 bol voor een sjaal, maar die hadden ze ook niet. Van de week nog een keer kijken.
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bonjour Daphne,
    Votre couverture jaune est vraiment très belle, félicitations :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas