Doorgaan naar hoofdcontent

Haakproject planner + winnaar giveaway

Mijn geheugen laat me nog wel eens in de steek. Orde en structuur werkt daarom ook heel goed voor mij. Spullen berg ik op op een vaste plek, ik houd een gedetailleerde familieagenda bij en ook digitaal houd ik van een geordende administratie. Mijn papieren administratie, daar heb ik het even niet over, die moffel ik altijd weg op een plek waar niemand het ziet en wordt pas opgeruimd als het echt de spuigaten uitloopt.

Om mijn blogadministratie nog een beetje overzichtelijk te houden, heb ik daar inmiddels ook een mooi systeem voor bedacht. Je bent een control freak of je bent het niet hè. Waar ik in het verleden echter nogal eens tegenaan liep, was het gebrek aan overzicht van mijn lopende projecten. Altijd lastig, als je altijd wel een aantal WIP's* (en ook altijd wel een UFO**) hebt liggen. Of wanneer ik weer eens iets wilde maken wat ik al eerder had gemaakt, maar waarvan ik niet meer wist welke haaknaald ik had gebruikt en hoe ik een bestaand patroon naar mijn eigen smaak had aangepast.

Maar ook daar viel natuurlijk wel een mooi systeempje voor te bedenken. Met wat inspiratie van Pinterest maakte ik een aantal maanden terug mijn eigen Haakproject Planner. Hierop schrijf ik waar het patroon vandaan komt, welk garen ik heb gebruikt, welke haaknaald en eventuele aantekeningen of aanpassingen die ik heb gedaan en als het project af is, gaat het haakproject (eventueel met de papieren versie van het patroon en een wikkel van het gebruikte garen) in een multomap. Superhandig.


En omdat ik vandaag eindelijk heb ontdekt hoe ik een PDF bestand aan mijn blog kan hangen, deel ik 'm met jullie. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen. ;-)


En dan de winnaar van de giveaway van deze week. Zulke lieve reacties kreeg ik op mijn blog, Facebook en Instagram. En zo veel! Ik werd er verlegen van. Zoals ik jongste had beloofd mocht zij één briefje trekken uit het gehaakte mandje vol met namen van lezers die graag een kans wilden maken. De naam die jongste uit het mandje viste, was die van Nadia (@nnadiake) die via Instagram een gokje waagde. Het pakketje is inmiddels naar België verzonden.

Deze week deed ik mezelf ook nog wat leuks cadeau, ik kocht de prachtige boeken Happy Living en Craft Dates. Alle twee absolute musthaves, wat mij betreft. Heerlijk om door te bladeren en boordevol leuke ideeën en patronen. Het eerste project wat ik maakte was Lidy's Canadese havermout appeltaart uit Craft Dates. Lekker dat ie was!


* Work In Progress
** UnFinished Object

Reacties

  1. Hey Daphne,
    Handig hè, van die lijstjes. En wat leuk dat je hem gedeeld heb. Even opslaan zo. Mooie boeken lijken me het, de craftdates en happy living. Ik heb ze nog niet, dus ik ben benieuwd wat je gaat maken.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch! Ik ben een beetje jaloers op je goeie planning enzo. Ik probeer alleen maar vast te bloggen in het weekend nu en heb zelfs geen reserve-blogje klaar staan ofzo. Ik zou er nog eens wat meer werk van moeten maken :-)
    Proficiat aan Nadia nog! Die zal wel blij zijn!
    En smakelijk nog, Daphne! Ik ga ook eens uitkijken naar deze tijdschriften.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat overzichtelijke. Ik houd er ook van. Handige haakplanner heb je gemaakt!
    Mooie plaatjes komen er weer voorbij in deze blogpost ... de cactus, appeltaart ... gezellig.
    Fijne zondag verder!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die planner en het pakje is goed aangekomen superblij mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, zo'n planner werkt heel handig. Ik schrijf het nu op in m'n projectboek. Nog gefeliciteerd met zoveel kijkers!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handige manier om haakprojecten overzichtelijk te houden. Als een project eens even blijft liggen is het met jouw planner makkelijk weer op te pakken. Dank je wel voor de pdf.
    Nadia, gefeliciteerd.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon